Újdonság
Kvíz
Pályázatok
Idézetek
1. 5. 10. 15. 20. 25. 30. 35.
Teaházak Attilla
Képek rólam Műveim a neten
Váli 8.b
Osztálytalálkozó Tanárnévsor Osztályképek Képek
Naptár

Hőtérkép

2009.12.27.

fényképek  2009.12.27. Nagykovácsi - Tábor-hegyi barlang Szilveszteri Kisnyuszi túra

fényképek  2009.12.13. Királyrét - Zebegény túra

fényképek  2009.12.12. Esküvő

fényképek  2009.12.06. 2x7 Mérföldes Tekergés - Tél teljesítménytúra

2009.11.29.

fényképek  2009.11.29. Mackó-barlang - Macska-barlang - Csobánka Kisnyuszi túra

2009.11.18.

fényképek  2009.11.16. Mátyás-barlang - barlang túra

Többen visszamondták a túrát, de akik ott voltunk, azok mind örültünk, hogy elmentünk. Viszonylag egész gyorsan tudtunk haladni, ahhoz képest, hogy én is csak másodszor voltam csak barlangban. Kellemes időtöltés volt, és várom már a következőt. Egy-két olyan kép is készült, ami még nekem is tetszik, de a többi is jó emlékképnek, hangulat felidézésnek. Sötétben sajna nehéz fotózni :)

fényképek  2009.11.08. Monoton Mini Maraton teljesítménytúra

fényképek  2009.10.31. 4k MP3 szakítás

fényképek  2009.10.26. RPG kör

2009.10.05.

fényképek  2009.10.22. Helloween party

Már lassan hagyomány a NIK-en, hogy Helloween környékén bulit csináljunk. Idén is elég jól sikerült. Korábbi alkalmakhoz képest, messze most volt a legtöbb jelmez és volt lehetőség arcfestésre is, így változatos forgatagban érezhette magát az ember bármelyik tánctéren is volt éppen. A koktélok természetesen finomak voltak ismét, sok ismerős összefutott, szépek voltak a lányok, hódítók a fiúk, bódító a füst (füstgép).

fényképek  2009.10.17. Yeke buli

Rég találkozott már a társaság, meg a két mixernek is gyakorolni kellett a csütörtöki bulira, így összejöttünk, és jól éreztük magunkat.

fényképek  2009.10.10. Nu Págágyi - Less Nándor 35 emléktúra

2009.10.05.

fényképek  2009.10.05. Schönherz Qpa kocsmafutás

Szóval, ketten-hárman még a gondolkodós feladatokhoz (sudoku, keresztrejtvény) besegítettek, de azért a kocsmafutást Zolival ketten toltuk le, amit azért kicsit megéreztünk a végére :)

fényképek  2009.10.04. Schönherz Qpa bevonulás

A Schönhercz kolitól átvonultunk a Qupa-helyszínre, ahol meghallgattuk a többiek bevonulását, aztán bemutattuk milyen is egy igazi :) A buliban már nem maradtam.

fényképek  2009.10.02-04. Velence - NIK HÖK vezetőképző

Elég jól sikerült ez a vezetőképző. Jó kis társaság jött össze, a bulik nagy része is egész jól sikerült. A szakmai része is elég korrektre, felkészültre sikeredett. Úgy döntöttem, hogy most végre én is hozok lapost a vezképzőre, egy kicsit kockulni, de szerencsére olyan programok, társaság és hangulat volt, ami alatt nem jutottam el odáig, hogy egyáltalán elővehessem. A vetélkedőn azt hiszem a zsűri volt a legjobb, de szorosan utána mindkét csapat nagyot alkotott :) A meglepetés program eléggé bejött mindannyiunknak, így még repetát is kértünk belőle. A naplemente színei meg csodálatosak voltak, így nem kicsit volt kötelező akkor fotózgatni.

fényképek  2009.09.30. Schönherz Qpa előfeladatolás

Találkoztunk a Deákon, felvettük a Celebes szignált, a Hősök terén a Schoszkár nagy részét leforgattuk, Oktogonon még kidobattuk magunk a közértből, utána átmentünk megnézni, hogy a Logó felfestéssel a többiek hogy állnak.

fényképek  2009.09.29. Schönherz Qpa előfeladatolás

Találkoztunk a Deákon, felköszöntöttük LAJ-t, bepréseltük Abdult és az elefántot a kispolákba, a Kálvinon énekeltünk az építkezésen, a Corvinus kolinál kiakasztottuk a portást, és a Schönhercz kolinál megmutattuk magunkat a többi csapatnak, illetve lekezdődött a logó felfestés tervezése és alapozása, illetve egész este osztogattunk meghívókat a Casanova bálra. A móriczon rendetlenkedtünk a Mekiben, meg a zöldségesnél, a többiről lemaradtam, mert mentem haza.

2009.09.27.

fényképek  2009.09.26. Őszi Mátra Kisnyuszi teljesítménytúra

Sanyi számított ránk előző évekhez hasonlóan a pontőrködésben, meg amúgy is szívesen veszünk részt ilyesmiben, így idén megint segítgettünk ebben a teljesítménytúrában, de ettől még természetesen végig is jártuk. Reggel valamivel fél 6 után indultunk Galyatetőről, mert nem lehetett tudni a térdem az elmúlt két hét nyüglődése után most hogyan fog működni. Szerencsére annyira nem volt rossz, mint lehetett volna. Most harmadik alkalommal végre Bagolyirtáson is megtaláltuk azt a jelzést, ami helyett előző két évben más-más útvonalon mentünk az ottani ponthoz. A pontunk a Tót-hegyes majdnem tetején volt, és a hegy tövében a tisztáson elég sok út indul, ami korábban többeknek gondot okozott. Most megkaptuk feladatként, hogy szalagozzuk ki. Korábbi években sem találtuk meg soha a zöld kereszt jelzést, csak tudtuk melyik irányba kell menni, és egy idő után az ösvények keresztezgetése után egyszer csak már rajta voltunk. Idén is megpróbáltuk megkeresni, de nem találva követtük az eddigi módszert, és mikor meglett a jelzés, azon visszamentünk a tisztásra és kiszalagoztuk a jó útvonalat. A Tót-hegyes oldalában korábbiakhoz hasonlóan megint találtunk egy kellemes galóca telepet, így muszáj volt ott pár fotót még ellőni. A pontunkon valamivel több, mint négy órát eltöltve a söprűvel továbbindultunk. Közvetlen indulás után egy elég meredek lejtő jött, amit a térdem nagyon nem díjazott, így ott rendesen lemaradtam, de onnantól már nem voltak olyan durván meredek részek, és a térdem is bemelegedett, így sikerült szerencsére időben beérni a célba. Most sikerült egyébként először világosban befejeznünk ezt a túrát.

2009.09.24.

fényképek  2009.09.23. Pilis szakirányos túra

Annak érdekében, hogy a szakirányon minél jobban megismerkedjünk egymással, elmentünk kirándulni egyet. Útvonal: Csobánka - Holdvilág-árok - Lajos-forrás - Janda Vilmos kulcsosház - Gyopár-forrás - Csobánka - Pilisborosjenő. Sajnos a 15 főből 5-en nem értek rá estig, ők mikor visszaértünk Csobánka határába, akkor hazamentek. Táv így 10,4+8,2 km, szintemelkedés 460 + 100 m. Lajos-forrásnál raktunk egy tábortüzet és sütögettünk minden jót, illetve beszélgettünk egy nagyot. Megtudtuk mennyire szép Gyula (virágok, körforgalmak), ki szereti a sört, ki a bort, ki bármi alkoholt. Hallgattunk pár Romhányi rímhányást, anekdotákat, érdekességeket, míg egy-két sör elfogyott. Csobánkán még egy sör erejéig megálltunk felfrissíteni magunkat, aztán továbbmentünk Pilisborosjenőre, ahol Kutor tanár úr kólakészletét feléltük :) Azt hiszem kellemes társaság gyűlt így össze, így a szakirány felét alapul véve ez a másfél év jó társaságban fog eltelni.

2009.09.17.

fényképek  2009.09.12-13. BEAC MAXI Éjszaki 30-as teljesítménytúra

Utálom a Budapest Kupát! Mivel még pár pecsétem hiányzott, ezért három túrát is bevállaltam erre a napra. Ez volt a harmadik túra, ráadásul már éjszaka indult. Számítottam rá, hogy fáradt leszek a délelőtti/napközbeni kettő túra után, de arra nem számítottam, hogy az első lejtőtől kezdve az egyik térdem sem a lejtőket, sem az emelkedőket nem fogja bírni. A táv szerencsére valami módosítás miatt csak 23 km volt, de így is csak azért nem szálltam ki útközben és adtam fel, mert nem volt erre sehol lehetőség, így inkább végigsántikáltam. A vízszintes terepet a túrán még elég jól bírtam, ott tudtam is haladni, az csak később vált nehézkessé. Ugyan az éjszaka, és a nyüglődésem miatt nem nagyon fotóztam, de azért nem volt egyébként sem kalandoktól mentes utam. Mivel egyedül mentem, és túl sok túratárssal nem is találkoztam, így időnként csak bíztam benne, hogy jó irányba megyek, főleg az elején, mivel Pilis térképet valahogy elfelejtettem vinni magammal. Féltáv környékén összefutottam pár kutyával is, amik közül az egyik a kerítés túloldaláról vadul ugatott, egyik a kerítés előtt feküdt nem túl aktívan, de a harmadik, amelyik az út közepén feküdt eleinte, az azért csak nekem akart volna jönni, de szerencsére sikerült lekezelnem. Amikor a vége felé értesültem az útvonal rövidülésről, és azt hittem innen már simán besántikálok, akkor a fejlámpám is feladta a szolgálatot egy elemcsere közben, így ott bevártam a következő túrázót, és felvezettettem magam vele, bár azóta sem tudom merre jártunk. Pont az volt az a szakasz, ami elvileg szalagozva lett volna, de a pontnál a pontőrök a sátrukban aludtak, és hagytak egy üzenetet, hogy bocs, de nem szalagoztak és mindenki pecsételjen magának…

fényképek  2009.09.12. Meteor 21-B teljesítménytúra

Utálom a Budapest Kupát! Mivel még pár pecsétem hiányzott, ezért három túrát is bevállaltam erre a napra. Ez volt a második túra, aminél még éreztem az előző tempóját, így itt is viszonylag lendületesen haladtam. Az útvonal eleje számomra ismeretlen volt, a Fekete-hegyeket meg eléggé kedvelem, így kellemes túra volt. A végén mondjuk oklevelet nem adtak, de legalább kitűző helyett jelvény volt.

fényképek  2009.09.12. HASE 20 teljesítménytúra

Utálom a Budapest Kupát! Mivel még pár pecsétem hiányzott, ezért három túrát is bevállaltam erre a napra. Ez az első ugyan az itiner szerint 18 km-es volt, a gyakorlatban azért közelebb volt a 15-16-hoz, szint is kevés volt benne, meg kipihenten vágtam neki, így hangulatos tempóban végigtoltam. Nevezési díj nem volt, de azért akadt pontőr, akinek az ügyintézése cseppet fárasztó volt, de egy kellemes laza túra volt, jó indítása a napnak.

fényképek  2009.09.05. Töki Tökölő Zs-20 teljesítménytúra

Mivel csak déltől indult a túra, így már napsütésben tudtam rajta résztvenni, pedig otthonról még esőben indultam. Sikerült a hivatalos indítási idő előtt majdnem negyedórával elindulni, és végig vagy pont nyitásra, vagy kicsivel azelőttre értem mindenhova, így egész hamar letudtam a túrát. Az útvonal jelentős része szokás szerint ismerős volt, bár legtöbbször a zöld jelzésen az ellenkező irányba szoktam menni.

megjegyzés  Új fotópályázatok

Kultúrházak a XXI. században - 2009.09.25-ig (módosult)
Természet és Nő - a természet női arca - 2009.10.15-ig
Az én Óbudám - 2010.02.28-ig

2009.08.31.

fényképek  2009.08.30. Lábatlan 35 teljesítménytúra

Egyik nagy kedvencem ez a túra, mert nagyon szeretem az útvonalát. A rajtnál a szervező, akinél a nevezést lehetett venni ebben az évben is hozta a már párszor tapasztalt elég tapló stílusát, aminek következtében az egyik túratárs nevezés nélkül ment végig a túrán. Az útvonal elején egy kicsit módosítottak, aminek következtében egy számomra kedves fasor kimaradt, helyette lett egy meglehetősen nyaktörő lejtő. Szerencsére sikerült egész hamar beérni Dömééket (amiben titkon reménykedtem), így onnantól már velük mentem tovább. Útközben sikerült még egy párossal összeismerkednünk, akik kellemes színfoltot vittek a gyaloglásba ;)

fényképek  2009.08.29. Szobi szuszogós teljesítménytúra

Igazából nem voltak nagy elvárásaim a túrával kapcsolatban, csak menni akartam egyet, mert már régebben túráztam utoljára. Az útvonal jelentős része tényleg semmi extrát nem tartogatott, de volt két szakasz, ami nagyon tetszett. Ez első az a túra felénél egy fennsíknak nevezett rész volt, ahol napraforgó táblák, meg pusztaságok közt mentünk, és messzire el lehetett látni. Ekkor már az első esőn túl voltam, és minden irányban lehetett látni a sötét fellegeket, amik a hegyek tetejét érintik, vagy ahogy egy-egy helyen még mindig esik. Zebegény előtt volt egy gyönyörű kilátási pont, ahonnan a Duna csodás arcát mutatta, ezért szintén érdemes volt eljönni, és mivel pont egy rövid napsütéses időszakban értem ezt el, ezért felettébb átkoztam a kényelmes stílusomat, hogy nem a tükörreflexes gépet hoztam magammal. Mielőtt beértem volna a célba természetesen megint elkapott az eső, de mivel aszfalton kellett már csak menni, ezért még mutatóban sem lett sáros a cipőm. A képeket meg nem volt erőm/hangulatom eddig felrakni, de másnap rögtön kaptam is reklamációt miatta egy túratárstól :)

2009.08.22.

fényképek  2009.08.22. Vízicsata

A Negyedik köztársaság újabb akciója zajlotta városban. Magában a csatában a kicsit hűvös időjárás miatt nem vettem részt, de a fotózás is jó volt, és a hangulat elég kellemesre sikeredett.

fényképek  2009.08.19. Gyermekvasút nyomában éjszakai teljesítménytúra

Sajnos már a túra legelején nekiállt rendetlenkedni a fényképezőm és menet közben nem volt vele kedvem szórakozni, így csak a mobilommal tudtam "fotózni", aminek a minősége hagy némi kívánnivalót maga után. Mivel már kicsit régebben voltam utoljára túrázni, így vittek elég kellemesen a lábaim, és kihasználva, hogy egyedül megyek, egész kellemes időben sikerült is végigmennem.

fényképek  2009.08.19. Esküvő

Móni és Marci megkért, hogy rokon esküvőjén fotózzak. Sajnos a kerti partyn már nem tudtam maradni.

Garmin fotópályázat - 2009.08.24-ig
4. Ágens Nemzetközi Fotópályázat - 2009.11.30-ig

2009.08.18.

fényképek  2009.08.13-16. Túr Party

Baráti társasággal elmentünk Túristvándiba pihenni egyet. Sikerült engem még evezésre is rávenni, és felettébb nem bántam meg, mert egy kellemes élmény volt. Vendéglátás felettébb szívélyes volt, és kihasználtuk a finom házias ételeket, így minden kajálás után nehézséget okozott a megmozdulás, de csak sikerült ledolgoznunk ezt is. Remélem jövőre a társasággal megint ugyanott...

2009.08.09.

fényképek  2009.08.08. Yeke & Sly esküvő

Valami Szilvia és Tibor esküvőjéről volt szó, de odaérve megnyugodtam, hogy Sly-ról és Yeke-ről van szó. A pár tényleg szépen nézett ki együtt és sugárzott róluk a szeretet egymás iránt. A szertartás egész rövid volt, így szerintem mindenki élvezhette, mert nem volt felesleges időhúzás. A lakodalom szép mennyiségű emberrel, jó hangulatban zajlott, ahol lehetett nagyokat dumálni, játszani, táncolni, jó zenét hallgatni, kellemes italokat fogyasztani.

2009.08.07.

fényképek  2009.08.02-07. KÉK Bodajk - Bakonybél túra

Az Országos Kék Túra újabb szakaszát tettük meg egy kellemes társasággal.
Vasárnap: kora reggel a legénybúcsú élményeitől még fáradtan (legalábbis én) lementünk Székesfehérvárra, a kollégiumban hagytuk a cuccaink jelentős részét és kis zsákokkal nekiláttunk a Bakonykúti - Bodajk útvonalnak. Elég rendesen tűzött a nap, ráadásul elég sokat mentünk nyílt terepen, így hamar fáradt a társaság. A vége felé még kisebb gondot is okozott a nagy hőség, így békésebb tempóban fejeztük be, illetve én is elmentem egy geoláda megkeresésére.
Hétfő: már nagyzsákkal tettük meg a Bakonykúti - Jásd útvonalat. A napsütés maradt az előző napi, de szerencsére feltámadt a szél, így a nyílt részeken mozgatta annyira a levegőt, hogy elviselhetőbb legyen a gyaloglás, de azért így is mindenki vágyta az árnyékosabb útszakaszokat. Útközben sikerült két helyen is őzet látnunk, míg Tésen megnéztük a szélmalmokat és a kovácsmúzeumot. A szállást kisebb nehézségek után megtaláltuk a falu létező legtávolabbi részén, ahol már várt minkett az előre megrendelt gulyáslevesünk és a palacsinták. Már délutánra számítottunk esőre, de szerencsére csak éjszaka állt neki esni.
Kedd: reggel még szemerkélő esőben indultunk Jásdról Zircre, de még el se hagytuk a települést, mire ez is elállt. A hőmérséklet így az elsőző napiakhoz képest sokkal kellemesebb volt, épp csak a növényzeten maradt víz áztatta kicsit a társaságot. A Római-fürdőnél tartott kisebb pihenő alatt a társaság megcsodálhatta a szurdokot, míg néhányan megmártóztak a vízben (nem volt valami túl meleg állítólag...). A Bakonynána és Nagyesztergár közti útvonaltól fórumokon is és szembejövő kéktúrázótól is rémeket hallottunk, de egy rövid útvonal módosítással tulajdonképpen elég simán letudtuk ezt is, messze könnyebben, mint amitől tartani lehetett.
Szerda: ez a nap pihenésre lett betervezve, így a társaság több részre szakadt és kisebb túrákra, vagy csak a városban mászkálásra szánta a napot. Én a legkényelmesebb lehetőséget választottam és először megnéztük a Zirci arborétumot. Egész kellemesen el lehetett benne sétálgatni, és szépen rendben is van tartva. Arborétum után elmentünk a Pepe cukrászdába, amiben a beharangozáshoz híven nem kellett csalódnunk, így csak azzal kellett ott megküzdenem, hogy melyik süteményből is ne akarjak enni. Miután belaktunk benéztünk a templomba is, ahol egy nagyon korrekt ismertetést kaptunk a templom történetéről és restaulásáról. Utána már nem volt kedvem tovább mászkálni, így visszamentünk a szállásra, ami után valamivel jött is egy rendes eső, amit sikerült ezzel kellemesen megúszni.
Csütörtök: nem voltam hajlandó a társasággal a 7:25-ös buszhoz kimenni (mellesleg 7:00-ásról tudtam), hanem Pannival inkább tovább aludtunk és a 9:10-essel mentünk el Bakonybélre, hogy onnan visszagyalogoljunk Zircre. Kihasználtuk, hogy kis zsákkal vagyunk, és szabadabban mehetünk, így majd két óra alatt be is értük a társaságot, így a továbbiakban velük jöttük mi is tovább.
A társaság jelentős része még pénteken illetve szombaton is folytatta tovább a túrát, viszont mivel nekem már azok a szakaszok megvoltak és amúgy is programom volt, így pénteken reggel hazajöttem.

fényképek  2009.08.01. Yeke legénybúcsú

Az este legjobb mondata Yekétől: tudtam, hogy nincs szükségem ellenségekre... - szóval jól éreztük magunk :)

fényképek  2009.07.29-31. Szilvásvárad

Három napot eltöltöttünk Szilvásváradon a kempingben.
Szerda: ha már egyszer én vezettem és az egész napunk szabad volt, akkor útba ejtettünk pár régen látott helyet, vagy olyat, amit anyu még nem is látott. Kezdetként megnéztük az Aldebrői feltemplomot, vagy a Feldebrői altemplomot (sose tudtam megjegyezni melyik is a kettő közül). Következő állomás Verpelét volt, ahol a cukrászdában még mindig nagyon finom a sütemény és a fagyi is. A kovácsműhely viszont eléggé le van pukkanva, és a néni sem nagyon mondott róla semmi érdekeset, inkább csak a saját életéről panaszkodott. A következő állomásunk Sirok volt, ahol felmentünk a várba, amelyet még mindig eléggé szeretek a hangulata, kinézete és a kilátása miatt is. Ha már másztunk várba, akkor felmentünk utána a Szarvaskői várba is, ahonnan az lant elterülő település még mindig makettnak tűnik fentről. Befejezésként még Bélapátfalván a tóhoz tettünk egy kitérőt és ettünk sült pisztrángot, mialatt a többiek megérkeztek a kempingbe. Este még a Szalajka-völgyben tettünk egy kis sétát egy sörözés miatt, de más már nem is fért bele a napba.
Csütörtök: erre a napra kirándulás lett tervezve, amire kitaláltam, hogy menjünk fel Gerennavárhoz aztán a többit ott meglátjuk (voltak terveim :)) Odafelé sajnálatos módon sikerült minden nehézség nélkül belevinni engem is abba, hogy a Szalajka-völgyből rögtön nekimenjünk a hegyoldalnak miért ne alapon páran, így négyen leváltunk a társaságtól. Felfelé megállapítottuk, hogy igazából nem tudunk indokot miért is volt ez nekünk jó, de ha már itt vagyunk menjünk fel. Felérve életemben másodszor voltam a Milleneumi kilátónál, ebből először este 11-kor nem tudtam bemenni, mert zárva volt, most délelőtt fél tízkor nem tudtam ugyanúgy felmenni. A kilátótól aszfalton elcsorogtunk Gerennavárhoz, amire felmenve ismét szép kilátás fogadott minket. A társaságban csak úgy dúlt a tetterő és a mehetnék, így folytatásban felmentünk Istállós-kőre is. Lefelé sajnos a meredek, fárasztó út többeknek alaposan lestrapálta a lábát, de mindenki panasz nélkül végigjött. Páran még megnéztük az ősember barlangot is. Lent a Szalajka-forrásnál kis pihenő után továbbmentünk, megnéztük a Fátyol-vízesést és már mentünk is vissza a kempingbe, mert estére még egy bográcsozás be volt ütemezve.
Péntek: csak egy rövid séta lett betervezve a Szalajka-völgybe az erdészeti múzeumhoz, amitől sokat nem vártam, de a korhatozó lepusztult mivoltával sikerült azt is alulmúlnia. Hazafelé még a társaság egy részével tettünk egy kis kitérőt Bélapátfalvára az Apátsághoz. Ha már az M3-as autópályán jöttünk vissza, akkor anyut meghívtam még a Vári cukrászdába is egy fagyizásra, így ez a három nap összességében tényleg elég tartalmasra sikerült változatos programokkal.

2009.07.27.

fotó pályázat  Koranyári flóra 2009 fotópályázat - felkerültek a képek

A beérkezett képeket felraktam. Véleményezés várhatóan augusztus 30-ig, vagy a vélemények elfogyásáig lesz.

2009.07.25.

fényképek  2009.07.25. Budai tájak 15 teljesítménytúra

Bár éjszaka a viharra felébredve egy órával későbbre állítottam az ébresztőmet, azért csak elmentem a túrára. Még mikor a rajthoz gyalogoltam sem tudtam eldönteni, hogy a 15-ös, vagy a 30-as távra menjek, bár a felhők miatt a kisebbik felé húzott a szívem. A rajtban összefutva két kedves túratársammal, akik a 15-ösre neveztek, így adott volt hogy velük megyek, mert most épp nem támadt rohanhatnékom. A túra felénél bátyámék is beértek, így végül is kellemesen végigdumálgattuk az útvonalat. Ugyan a túrának volt egy rövidebb szakasza, amerre eddig még nem jártam, de a legtöbbet csak idén már többször megjártam, így az útvonal sok változatosságot nem nyújtott, de egy idő után a nap is kisütött, egész hamar végeztünk is, így panaszom nem lehet erre a napra sem.

2009.07.22.

Sziget fotópályázat 2009 - 2009.07.30-ig
Zsoltárok - 2009.08.03-ig
Fehéren-feketén! - 2009.08.15-ig
Virágváros - 2009.09.30-ig
DIGITFOTO GALÁNTA 2009 - 2009.09.30-ig

2009.07.19.

fényképek  2009.07.18. Pázmándi toporgók éjszakája teljesítménytúra

Egyéb programok nem jöttek össze, így elugrottam erre a túrára. Nem bántam meg. A délutáni vihar szerencsére kezdésre elvonult, és enyhe csapadék is csak az első egy órában volt, de az se gondolta magát komolyan.. A hegytetőkön és az utolsó harmadában-negyedében a túrának elég erős szél volt, de a megelőző viharhoz képest még mindig kellemes időnk volt. Sár csak egy helyen volt már 20 km után egy hídon, ahol először megpróbáltam nem a hídon átmenni, de hamar rájöttem, hogy ha a fűben gyalogolva elmerül a lábam a vízben, akkor lehet nem arra célszerű menni. Utolsó előtti pont a Zsidó-hegy finoman szólva nem fog a kedvenceim közzé tartozni, mert sziklás, meredek, mászós úton lehet elvileg róla lejönni, de én ezt nem annyira találtam meg, és kicsit egyenesebben jöttem le, ami hát kicsit kalandos lett... Kaja ellátás elég korrekt volt végig, bár a célban a frissen főtt gulyáslevessel rendesen várni kellett, hogy kevésbé égesse a szájat.

2009.07.13.

fényképek  2009.07.12. Szurdok 40 teljesítménytúra

Elmentem rá megint. Már két éve is rendesen kidöglöttem a végére, pedig akkor lefelé mentünk, de most felfelé felettébb fárasztó volt. Mindenesetre megérte. Sikerült megállapítani, hogy a Pilisben található szurdokok még mindig nagyon szépek, sikerült megismerkedni megint néhány túratárssal és végre túra végére rendes teljesítménytől fáradtam le.

2009.07.06.

fényképek  2009.07.05. Szár - Szárliget - Kisnyuszi túra

Tizenegyen gyűltünk ma össze, hogy bejárjuk a Vértes egy részét, és bár a túra végén egy focipályánál felmerült az ötlet, hogy ha már ennyien vagyunk, akkor játszhatnánk is egy meccset, de nem találtunk kihívóra, így erről le kellett tennünk. Mikor leszálltunk a vonatról, akkor a nap rendesen kitett magáért, hogy ne kelljen fáznunk, így mikor két és fél kilométer után végre beértünk a fák közzé, akkor mindenki fellélegzett. Kicsivel később volt még egy rövid aszfaltos szakasz, de utána elkezdtünk - már földúton - emelkedni, így végre ki lehetett élvezni az erdő szépségét is, illetve Piró nekiállhatott gombákat gyűjteni. Közben párszor körbekínáltunk csokit is, amiből ha valaki kért, akkor rögtön megkapta az egész dobozzal :) Kicsit módosítottunk az útvonalon is, elvégre nem volt kőbe vésve (főleg az elágazásnál...), de azért csak sikerült elérnünk a Szép Ilonka-forrást, ahol végre le tudott ülni a társaság. Sajnálatos módon találtunk egy sérült szarkát is, de kicsit túlzottan súlyosnak tűnt az állapota, így nem hoztuk magunkkal, mert nem valószínű, hogy a cipelést túlélte volna.
A pihenést kihasználva mindenki összeszedte az erejét és átvonultunk a Vitány-várba, ahova mindenki pillanatok alatt felért, pedig az emlékeim alapján rosszabbra számítottam. A vár romja szerintem még mindig csodás látvány a magas falakkal, és a szép kilátással. Miután ettünk házi meggyes pitét, almát és minden jót, egy kis tervezgetés után sikerült egy csoportképet is összehoznunk.
A várból már nem volt sok hátra Szárligetig, de azért sikerült ide is pár emelkedőt valakinek becsempészni, így annyira nem okozott nagy lelki törést a futó nyári zápor, mely szerencsére nem tartott sokáig. A Mária-szakadékban bár eléggé kellett figyelni a vizes-csúszós gyökerekre, de érdemes volt körülnézni is, hisz kellemes sziklákkal tarkított szép kis völgy. A túra végére a társaság zöme rendesen lefáradt, mégis sikerült elérnünk pont érkezésre azt a vonatot, amiről én már korábban lemondtam.
Összességében változatos időjárást kaptunk, de panaszra szerintem nem lehetett okunk, nekem az útvonal még mindig tetszett, és szerintem sikerült elég kellemeseket beszélgetni is.

"Azt hiszem, erre kell menni..."
Atis

"A vízszintes úttal nincs bajom."
Éva

"Van egy viccem :)"
Piró

"Erre a kalandvágyók jönnek? Akkor erre jövök."
Feri

"Ez jó edzés lesz a Piros 50-re."
Peti

"Én nem választottam, így hibáztathatok."
Ildikó

"Én jobban szeretem, amikor egy nagy hegy van, és nem folyamatos hullámzás."
Katt

"Itt muszáj fotóznom!"
Zsaklin

"Itt a táskád, én most pihenek."
Niki

"Ki kér csokit?"
Edit

"A barlangtúra izgalmasabb volt."
Betti

Örökítse meg a vihart! - 2009.09.15-ig

2009.06.27.

fényképek  2009.06.26. Zeusz diploma ünneplő buli Yekénél

Zeusz ötösre leállamvizsgázott, amit muszáj volt megünnepelni.

2009.06.26.

fényképek  2009.06.25. Mátyás-barlang - barlang túra

Szűkebb körű sulis társaság részére szerveztek egy kis barlangtúrát, és a végén még sikerült engem is egy idő után rábeszélni. Nekem ez volt az első mászós barlangtúrám, és szerintem érdemes mindenkinek ezt legalább egyszer kipróbálni. A túravezetővel együtt kilencen mentünk le a barlangba, bár lent még jó pár csoporttal találkoztunk. Voltak kalandos, szép, meg vicces helyek, de végül is sikerült mindenkinek mindenhol továbbjutni. Voltunk Szendvicsben, ahol lábbal előre és lefelé kellett menni, miközben oldalra nézünk, mert máshogy a sisak nem fér el, voltunk Gilisztában, ami szerintem magáért beszél. Voltunk a Mici mackónál, ami egy akkora lyuk, ahol a sisak át se fér, de azért páran át tudtak azon is bújni :) Megtudtam, hogy a traverz az, amikor nem a talajon megy az ember, hanem a két saccra függőleges fal közt magát kitámasztva halad, és megnéztük a Színház termet is a jó és a rossz szellemmel. Mikor jöttünk ki, akkor még megnéztünk egy friss vízbetörést is, utána megállapítottuk, hogy az alatt a három óra alatt, amíg lent voltunk, akkora zuhé volt, hogy az aszfalton vastagon volt a törmelék, amit a hegyről lemosott a víz.

2009.06.17.

fényképek  2009.06.17. Lőtér

Ha egyszer már két éve járok a lőtérre és a lehetőség is adott volt, akkor játszottunk egyet ;)

2009.06.01.

Windows 7 - 2009.07.31-ig
Milyen a biztonságos és egészséges munkahely? - 2009.08.15-ig
Esélyegyenlőség - 2009.08.30-ig
Életünk 2009 - 2009.09.15-ig
Építkezés - 2009.10.31-ig

fényképek  2009.06.14. Tarjánka-szurdok - Kisnyuszi túra

Remekül telt ez a nap: vezettem, találkoztam végre megint a társasággal (20+2-en voltunk), szép hangulatú helyeken jártunk, mint a szurdok az elején, vagy a végén a vár előtti erdő... Időjárás is csodás volt, hangulat is, szóval szuper kirándulás volt.

fényképek  2009.06.12. Yeke vizsgaidőszak felejtő buli

Most, hogy letudtuk magunk mögött a vizsgaidőszakot, kellett egy kicsit lazítani. Sikerült ;)

2009.06.01.

fényképek  2009.05.30-31. Bükk éjszakai túra

Szokásos éjszakai túránk, melyre mindig Pünkösdkor szoktunk sort keríteni. Nem volt nagy hőség, bár egy-egy emelkedőn azért kicsit sikerült leizzadnia a társaságnak. Szerencsére szélmentes volt az egész éjszaka és felhős is, így nagyon a levegő sem hűlt le hajnalig. Bánkúton szokásosnál kicsit hosszabban tábortüzeztünk, sütögettünk, de ráértünk, és kellemes volt a hangulat is. Istállós-kőnél sikerült mutatóba egy kis hó szállingózásba is belefutnunk, ami átváltott szemerkélő esőbe, de aztán inkább meggondolta magát és abbahagyta. Sajnos az utolsó 2-3 km-re nekiállt esni az eső, amit később sem hagyott abba, így a strandolás nem jött össze, de igazából a kirándulós szakaszon szerencsénk volt az időjárással.

2009.05.29.

tea  Új teaház a listában, és tesztelve is :)

Voltam az AranyHold Teaházban, így írtam róla véleményt is.

2009.05.24.

Nemzetiségeink múltja és jelene - 2009.11.30-ig

2009.05.24.

fényképek  2009.05.23. Kinizsi százas teljesítménytúra

VÉGRE ÖSSZEJÖTT! :) Már pár éve kitűztem magamnak, hogy szeretném megcsinálni ezt a túrát, de valahogy nem jött össze eddig a felkészülés. Idén sikerült olyan távokat és annyit mennem, mint ahogy azt elképzeltem, így be mertem próbálni ezt a távot is. Felettébb nem bántam meg. Szerintem egy élmény teljesíteni ezt a túrát. A sok lökött ember, aki 100 km-t gyalogol le egyhuzamban, szerintem nem normális ;) Szerencsére sikerült majdnem a háromnegyedéig még sötétedés előtt eljutni, és addig még gondjaim sem voltak, onnantól kezdve viszont a talpaim elég rendesen tönkre mentek, de azért csak sikerült valahogy beérnem.

2009.05.19.

fotó pályázat  Kitaláltam ismét egy fotópályázatot - Koranyári flóra 2009 fotópályázat

A téli fotópályázatnál többen panaszkodtak, hogy túl hideg volt fotózni. Most akkor lehet a másik végletben is fotózni, bár ha valakit a túl nagy hőség zavar, akkor tudom ajánlani neki a hajnali és esti fényeket, mert akkor amúgy is szebb képeket lehet összehozni, és nincs akkora meleg sem.

2009.05.18.

fényképek  2009.05.17. Szandavár túra

Aktuálissá vált egy nem túl rohanós túra is, így elmentünk Szandavárhoz kirándulni egy kényelmeset. Ragyogó napsütésünk volt és a tetőről még mindig gyönyörű a körpanoráma.

fényképek  2009.05.16. Budai 50 teljesítménytúra

Végre előző két év kihagyása után ismét jó időpontban volt ez a túra, így ismét végigmentem. Akadnak azért ennek a túrának is olyan részei, amelyekre sorozatban szerveznek teljesítménytúrákat, de egyrészt azért ez csak 20. megrendezés volt, másrészt pár olyan helyen is megy, amerre a többi nem nagyon szokott, pedig felettébb szép – mint például a Tarnai-pihenő, ami magában is szép, de csodás kilátás is nyílik. Szóval élveztem ezt a túrát is, és megpróbáltam úgy menni, hogy a jövő heti Kinizsi 100-asra próbáljak már ráhangolódni, amit nagyon szeretnék már egy ideje teljesíteni.

megjegyzés  Fotópályázat határidő hosszabbítás

II. Ezüstkép Fotópályázat - 2009.09.15-ig

2009.05.11.

megjegyzés  2009-es válogatás

Felraktam azokat a fotóimat, amik szerintem idén legjobban sikerültek.

fényképek  2009.05.09. Janda Vilmos kulcsosház környéke - túravezető tanfolyam elővizsga

Az elővizsga lebonyolításában segítettünk kicsit, aztán elkezdtük bejárni mi is az útvonalat, de sajnos ránksötétedett...

megjegyzés  Új fotópályázat

AMD iránti szerelem - 2009.06.19-ig

2009.05.08.

megjegyzés  31 aktuális fotópályázat

Amiket eddig összegyűjtögettem fotópályázatokat, azokat rendszeresen levélben továbbítottam. Mostantól feldobálom őket inkább ide az oldalamra, mert talán könnyebben lehet őket így követni. Ha új pályázat kerül a listába, akkor természetesen arról is megy az RSS hír.

2009.05.03.

fényképek  2009.05.01-02. Yeke buli

Május elseje alkalmából Yekééknél megint volt egy kellemes buli. Bográcsozás, dumálgatás, zene, jó hangulat... szóval a szokásos :)

fényképek  2009.05.01. Sárga 18 teljesítménytúra

Igazából magán a túrán nem készítettem képeket, hanem csak a pontőrködésünk alatt születtek képek. A pontunkat csak a nagyobb távok érintették, így amikor végeztünk, akkor továbbmentünk és megcsináltuk a rövid távot, hogy azért ne múljon el túra nélkül ez a nap sem. A pontunkon legalább minden második túrázó megjegyezte, hogy milyen jó dolgunk van a szép kilátással, és hát mi csak egyet tudtunk ezzel érteni.

2009.04.27.

fényképek  2009.04.24-25. KIN Kupa

Kandós Ifjúsági Napok 2009, KINFÓ csapat. Hatalmas buli volt, remek társaság, alvás jóformán mínuszban, alkohol rendesen ;) és egy remek vetélkedés, ahol a legkockább csapat a harmadik helyet érte el, ami az eddigi történetünk legjobb szereplése.

2009.04.22.

fényképek  2009.04.21. KIN Kupa előfeladat leadás

Utolsó nagy hajrá az előfeladatokkal és leadásuk.

2009.04.20.

fényképek  2009.04.19. Gyertek ki a Vadasparkba! teljesítménytúra

Kicsit érdekes szervezésűre sikeredett a túra. Térképvázlat, vagy rövid útvonal leírás nem volt, csak 4 A5-ös oldalnyi leírás a 16 km-es útvonalról... Én szeretek olvasni is és túrázni is, de a kettőt szeretem szétválasztani, így ez annyira nem nyűgözött le, illetve néhol elég érdekes dolgok szerepeltek a leírásban, amik nem feltétlenül könnyítették meg a tájékozódást. Tulajdonképp a szervezők egész jó hozzáállásúak voltak, és a végén aktívan érdeklődtek, hogy hogyan lehetne jobbítani a túrán, így lehet következő évben már jobb lesz, de most annyira nem volt egy felejthetetlen pozitív élmény.

fényképek  2009.04.18. Gerecse 50 teljesítménytúra

Már évek óta szerettem volna eljutni erre a túrára, de eddig valami más programommal mindig ütközött. Végre sikerült elmennem rá, és nagyon nem bántam meg. A Gerecsét eddig is szerettem, így most is tetszett, és az útvonal is egész kellemes volt (egy erősebb emelkedő). Az erdők nagyon szépek voltak, és az időjárásra se lehetett panasz, bár a reggeli öltözethez délben már kicsit meleg lett. Rengetegen (több ezren) vettek részt a túrán, de 2-3 rövidebb szakaszt leszámítva simán elfértünk az úton, és nem tartotta fel senki a másikat.

fényképek  2009.04.17. Kolos - búcsú

"Kedves volt diákjaink! Volt KOLOSOSOK!
Sajnos eljött a végső pillanat - június 30-ával az iskola épületét ki kell ürítenünk és át kell adnunk a leendő bel-budai tiszk (???) azaz az öveges szki építkezésének. Itt semmi (!) nem maradhat, ami kolosos. A falakon kévő tablók - 40 év osztályairól, a könyvtárban lévő szakdolgozatok - sok technikusként végzett tanulónk munkája a kispesti Trefort Szki pincéjébe kerül (talán).
KÉREK MINDENKIT, HOGY GYERTEK BE A TABLÓKÉRT - jobb ha haza viszi valaki az osztályból, és így el tudja hozni esetleg egy-egy osztálytalálkozóra. Nálatok jobb helyük van!! Azok a technikusként végzett tanulóink, akiknek még vizsgamunkát kellett készítenie és szakdolgozatot írnia - keresse meg a könyvtáros tanárnőt: Bakos Ildikót, és vigye haza saját szellemi termékét - és csodálkozzon, hogy mire is volt képes lánglelkű ifjúként.
A határidő sajnos kérlelhetetlenül közeleg - gyertek és mentsétek meg a KOLOS "múltját".
Szeretettel várunk mindenkit
üdvözlettel Somogyi Viola"

fényképek  2009.04.16. Amfiteátrum - Kinfó csapatépítés

Idei hetedik csapatépítés. Megint viszonylag kisebb létszámban gyűltünk össze, viszont végigbeszéltük az összes előfeladatot, egyeztettünk időpontokat, és tényleg hasznosan telt az idő. A társaság jelentős része innen még továbbment a ZP nyitóbulijára.

2009.04.13.

fényképek  2009.04.13. Tojás 40 teljesítménytúra

Igazi kora nyári idő volt. Egy-két helyen le kellett kisebb aszfaltos szakaszokat tudni, vagy napsütéses rétet, de sokat mentünk félárnyékos harsogó-zöld erdőben.

fényképek  2009.04.11. Gyermekvasút 10 teljesítménytúra

Igazából a túra útvonala semmi érdekeset nem tartogatott, így nem is annyira érdekelt a túra, de mivel része a Budapest Kupának, így a legrövidebb távot belőttem magamnak, hogy azt gyorsan végignyomom. Kellemes tavaszias idő volt, végre a fák is szépen kizöldültek, de mivel siettem, ezért nem mondhatni, hogy a fotózást túlzásba vittem volna :) Pedig maga a túra jó volt, mert a szervezők jó fejek, lelkesek voltak, így sajnáltam kicsit, hogy nem olyan helyre szervezték, ami érdekesebb lett volna. Mindenesetre sikerült eddigi leggyorsabb tempómat menni, bár ez ekkora távon nem is olyan extra dolog...

2009.04.10.

fényképek  2009.04.09. Etyek - Kinfó kirándulás

Legalább 30-an összejöttünk egy kellemes délutáni időtöltésre, és letudtuk a KIN Kupás előfeladatot, mi szerint kiránduljunk egyet egy Budapesten kívüli tóhoz. Ragyogó napsütés, önfeledt hangulat, és két bogrács nagyon finom kaja volt.

2009.04.06.

fényképek  2009.04.04. Párnacsata

Ismét világszintű párnacsata nap volt. Tavaly sajnos nem jött össze, hogy elmenjek rá, de idén rávettem a KINFO csapatot is, hogy menjünk ki, így haverokkal vagy tizenöten mi is kivettük a részünket a püfölésből. Szerintem egy felettébb felejthetetlen élmény volt, és ha összejön, akkor ezentúl én is rendszeressé akarom tenni a részvétemet a Negyedik Köztársaság megmozdulásain, mert hatalmas buli, jó társaság.

2009.04.05.

költözésA honlap fizikailag átköltözött egy másik szerverre, de az elérése továbbra is: attilla.at.hu
Az RSS híreket a továbbiakban innen lehet elérni: RSS

Mivel az elmúlt egy évben, de főleg az utóbbi néhány hónapban finoman szólva is megbízhatatlan volt a szerver működése, így átköltöztettem az oldalamat egy másik tárhelyre. Remélhetőleg ezzel több szerencsém lesz, mindenesetre felettébb bizakodóan állok hozzá. Sajnos az RSS csatorna címét újra fel kell venni annak, aki eddig használta, de a régit akár lehet is törölni.

vízjelMostantól vízjelezem a fotóimat

Főleg az egyik haverom bíztatására mostantól vízjelezem a képeimet, amiket felrakok netre. Így legalább könnyebb lesz megtalálni az oldalam címét mindenkinek :)

fényképek  2009.04.05. Himbi-limbi a libegő alatt teljesítménytúra

Erre a napra elég durva ötleteim voltak, de aztán győzött a lustaság, így kicsit kényelmesebbre vettem ezt a túrát, mintegy az előző nap levezetésének, meg ha már úgyis mindenfelé virágzik az aljnövényzet, akkor nem futtában, hanem legalább kicsit nyugisabban fotóztam őket (bár azért nem vittem túlzásba ezt, mert csak kellett azért menni). Mindenesetre még így sem mondhatni teljesen normálisnak azokat, akik részt vettek ezen a túrán, mert a libegő alatt föl-le mászkálni (még ha kevesebbszer is, mint a másik verzióra nevező mazohisták) nem egy pihentető, vagy épeszű dolog.

fényképek  2009.04.04. A Város Peremén teljesítménytúra

A túra szervezői nagyon lejáratták magukat előttem. Az első 25 beérkezőnek külön jutalmat tartogattak, ehhez képest a pontok legfeljebb 4 km/h-s átlagsebességhez nyitottak, de volt olyan 2,5 km-es szakasz, aminek a két végén lévő pontok egy óra eltéréssel nyitottak, amilyen sebesség elég érdekes egy teljesítménytúrán. És amikor én lökött nem csak lefotóztam magam a pontnál, hanem megvártam a pontőrt a Nagy-Hárs-hegy tetején, akkor a következő pontnál Szépjuhásznénál (6 perccel az előző pontőr érkezése után) beszólt a bácsika, hogy milyen lassúak vagyunk, hisz csak 20-30 körüli rajtszámúak vagyunk, míg már száz feletti is volt ott. Ekkor cseppet felment bennem a pumpa, de szerencsére az általában titkolt jólneveltségem miatt inkább továbbmentem, és nem reagáltam erre szívből. Az útvonal viszont szép volt, ragyogóan sütött a nap, először láttam idén kinyílt Kökörcsint és Héricset, és ugyan a fák még teljesen kopárak, de az erdők alja UTE virággal (Odvas Keltike, de az én elnevezésem szerintem kifejezőbb) terítve mindenfelé, szóval megéri már kimozdulni a természetbe.

fényképek  2009.03.28. Julianus 50 teljesítménytúra

A tavalyihoz hasonlóan kellemes időjárás volt, és szép helyeken ment az útvonal. Sajnos még mindig nem igazán egyértelmű, hogy mekkora a táv, mert ahány helyen ahány évben megjelenik táv, vagy szint adat, azok mind mások. Mindenesetre végre elkezdtek a virágok mindenfelé feltünedezni :)

2009.04.03.

fényképek  2009.04.02. Amfiteátrum - Kinfó csapatépítés

Idei hatodik csapatépítés. Az évek óta összegyűlt dolgokból elegünk lett, így a G épület helyett a csapatépítést átraktuk az Amfiba. Túl sokan nem voltunk, de megint sikerült egy jót dumálgatni.

2009.03.27.

fényképek  2009.03.24. G épület - Kinfó csapatépítés

Idei ötödik csapatépítés. Kisebb szervezési gubancok miatt csak négyen voltunk jelen :) Volt ugyan egy nagyobb létszámú ismétlés, de a fotózás ott nem jött össze.

2009.03.22.

fényképek  2009.03.22. Bia 25 teljesítménytúra

Eléggé az elején indultunk, hogy a végén még tudjak olyan kitűzőt választani, amilyen még biztosan nincs. A szokásossal ellentétben viszont most nem 8-10 féle, hanem csak 3 féle kitűző közül lehetett választani, de az egyik szerencsére még nem volt eddig meg nekem. A túra felénél a szokásos kajacsomag is kicsit szolidabbra sikeredett a megszokottaktól. Van pár része az útvonalnak, ahol mindig nagy szél szokott lenni, de most végig erős, hűvös szelünk volt, amivel ugyan a napsütés megpróbált szembeszállni, de legnagyobb jóindulattal is csak döntetlent hozott össze. A természet végre kezd lassan megindulni, így a Hunyorok már kezdenek virágzani, de a korábbi egy-két évhez képest legalább 2-3 hetel késnek a növények.

2009.03.21.

fényképek  2009.03.21. Téry Ödön 20 teljesítménytúra

Az éjszakai buli (és nem alvás) miatt kicsit álmosan láttam neki a túrának, de szerencsére a napsütéses idő hamar felébresztett. Sikerült megtudni, hogy egy hely, ahol már elég sokszor voltam, csak más virágzási időszakban, az egy elég méretes hóvirágmező, így szerencsére elég sok szép virágot láttunk.

fényképek  2009.03.20-21. Koli buli

A koliban volt egy kellemes kari buli, ahol szerencsére elég sokan voltak. Volt finom koktélbár, sok haver, jó hangulat, zene, szóval minden adott volt egy bulis éjszakához.

2009.03.20.

fényképek  2009.03.19. G épület - Kinfó csapatépítés

Idei negyedik csapatépítés. Elég kis létszámban jöttünk össze, de annál több dolgot megbeszéltünk az előfeladatok kapcsán.

2009.03.15.

fényképek  2009.03.15. A Gyermekvasút nyomában teljesítménytúra

Előző évekkel ellentétben az időjárás nem volt kegyes ezen a túrán hozzánk. A János-hegy tetejétől végig esett, de sok napsütésünk addig se nagyon volt. Ráadásul a növényzet sem indult még igazából neki, így a Kökörcsin virágzására is még vagy másfél-két hetet kell várni szerintem.

fényképek  2009.03.14. Alcsúti arborétum

Erre a hétvégére ígérték az utolsó lehetőséget, amikor még az Alcsútdobozi arborétumban virágzanak a hóvirágok. Csodás idő volt, és annyi hóvirág, amennyit még sose láttunk (és állítólag nem is láthattunk sehol máshol Közép-Európában.

2009.03.13.

fényképek  2009.03.12. G épület - Kinfó csapatépítés

Idei harmadik csapatépítés. Végre befutottak az előfeladatok :)

idézetek  Idézetek 34. oldala

idézetek  Idézetek 33. oldala

2009.03.07.

fényképek  2009.03.07. Normafa 20 teljesítménytúra

Múlt héthez hasonlóan megint sűrű ködben indultunk, de mivel János-hegy irányában szintben mentünk ez ki is tartott egy ideig, így hangulatos, sejtelmes esőerdei hangulatban kezdhettük meg a túrát. Sajnos még a virágok nem jelentek meg olyan ütemben, mint tavaly ilyenkor, így igazából csak hóvirág volt az, amiben egy helyen gyönyörködhettem.

2009.03.05.

fényképek  2009.03.03. G épület - Kinfó csapatépítés

Idei második csapatépítés. Úgy volt, hogy lesznek előfeladatok is, de ez csúszik egy hetet, így mindenféle másról is dumálgattunk.

2009.03.03.

fotó pályázat  Budapest télen 2009 fotópályázat képei felkerültek

Felkerültek a beérkezett képek az oldalra, így lehet őket véleményezni (elsősorban azoknak, akik szintén részt vettek a pályázatban). Az értékelést nagyjából úgy gondoltam, hogy március végéig lesz aktív, de amennyiben még akkor is lelkesen születnek a bejegyzések, akkor persze hosszabbodik az időtartam. Arra kérnék mindenkit, hogy ossza meg a többiekkel (és velem) a véleményét az egész pályázatról, tapasztalatairól, mindenről, ami eszébe jut, illetve a témánkénti lehetőségnél a konkrét képekről legyen szó.

2009.02.28.

fényképek  2009.02.28. Zöld 20 teljesítménytúra

A hegyek tetejei egész nap ködben/felhőben voltak. Szerencsére a sarat sikerült megúszni (szokásos Solymár előtti rész kivételével), így még mindenhol sikerült hóban menni, ami csak egy-két meredekebb szakasznál volt vicces.

2009.02.22.

fotó pályázat  Budapest télen 2009 fotópályázat még egy hétig

Mivel már csak egy hét van hátra a pályázatból, ezért lassan érdemes vele kicsit komolyabban foglalkozni. Remélem határidőre sikerül mindenkinek elkészíteni a tervezett képeit és el is tudja nekem őket küldeni. Jelenlegi állás szerint 29-en foglalkozunk a pályázattal. Ennek a létszámnak nagyon örülök, mert nem gondoltam, hogy ennyien kedvet kapnak hozzá. A pályázat oldalára felraktam egy kezdetleges üzenőfalat is, ahova várom a különböző kommenteket. Ha felraktam a képeket, akkor mindegyik témához lesz majd egy külön ilyen üzenőfal, ahol lehet a téma képeit értékelni. Tudom, nem a legprofibb megoldás, de ilyenre fussa :D A hátralevő időre meg sikeres fotókat mindenkinek!

fényképek  2009.02.22. Pomáz - Lajosforrás - Pomáz - Kisnyuszi túra

Szép mennyiségű nyuszi összegyűlt ma is, és kihasználtuk, hogy a tél végre szép is tud lenni. Mindenhol legalább 20 centis hó volt, ehhez egész nap sütött a nap, igazán hideg sem volt, szerencsére a szelet is megúsztuk, így eszményi kirándulóidő volt, így mi mást tehettünk volna: kirándultunk :D

2009.02.14.

fényképek  2009.12.14. Budai Trapp teljesítménytúra

Hosszú idő után végre egy téli túra. Mindenhol legalább 10-15 cm-es hó volt, így a természet megint megmutatta egyik szép arcát. Mivel egyedül mentem, így tudtam saját tempót is menni.

2009.02.08.

fényképek  2009.02.08. Barlangtól barlangig teljesítménytúra

Szerencsére ma sem lett semmi a beígért esőből, így megint kellemes időben túráztunk végig. (remélem ez a lánc mostmár nem szakad meg) Kicsit ugyan sokat kellett megint a városban caplatni, de azért kellemes volt a túra.

2009.02.01.

fényképek  2009.02.01. Zebegény - Nagymaros - Kisnyuszi túra

Egy éjszakai enyhe havazás után útnak eredtünk és sétáltunk egy kicsit a télies erdőben.

2009.01.31.

fényképek  2009.01.30. Yeke buli

Yekénél megint volt egy buli, most dumálgatósra, tárasozósra lett tervezve. A végén végülis tényleg előkerült Activity is, de addig is jól éreztük magunkat ;)

2009.01.25.

fényképek  2009.01.25. Nagykovácsi - Szépjuhászné - Kisnyuszi túra

Ma is szép időnk volt, és szerencsére kevesebb volt a sár is. Volt megint pár feladat, volt sütemény, és a Nagykopasz tetejéről nagyon szép a kilátás.

2009.01.24.

fényképek  2009.01.24. Téli teljesítménytúra

A várakozással ellentétben meglepően szép idő volt. Volt napsütés, láttunk ködöt hömpölyögni, így az aznapi időjárásra egy szavunk sem lehet. A korábbi napok esőzéseinek köszönhetően, viszont hatalmas sárban kellett caplatni, csúszkálni, ami elég fárasztó volt.

2009.01.23.

fotó pályázat  Kitaláltam egy fotós időtöltést február végi határidővel: Budapest télen 2009 fotópályázat

A pályázat célja, hogy tanuljunk az elkészült képekből. A részvétel teljesen nyitott, csak annyi kérésem lenne, hogy akit érdekel a dolog (10 téma lefotózása Budapesten február végéig egyénileg), az dobjon nekem egy mailt, és elküldöm neki a pályázat kiírását. Ezt azért szeretném, mert szeretném vezetni, és követni, hogy ki foglalkozik egyáltalán vele.
A pályázatot elsősorban a Kisnyuszi túraklub tagjai, a NIK Fotókör tagjai, és a fotózást kedvelő ismerőseim részére találtam ki, de más is részt vehet benne, csak annyi kérésem lenne, hogy szóljon honnan értesült a dologról.

tea  Teaházakhoz beraktam egy térképet

idézetek  Idézetek 32. oldala

fényképek  Felraktam még néhány 2006-os, 2007-es és 2008-as képet magamról, illetve csináltam egy válogatás is.

2009.01.22.

fényképek  2009.01.17. Szurdok túra

Jó páran visszamondták különböző indokokkal a túrán való részvételt, de mi azért ketten is elmentünk, és nem bántuk meg, mert végre tudtunk megint egy jót beszélgetni. A talaj néhol csúszós volt, néhol még csúszósabb, helyt-helyt meg jeges, de azért megküzdöttünk a nehézségekkel, és egy kellemes napot tudhatunk magunk mögött.

fényképek  2009.01.11. Wass Albert emléktúra 28 km

Kicsit hideg volt, kicsit ködös, de kellemes társaságban egy jó túra volt.

fényképek  2008.12.27. Fóti-Somlyó 30 teljesítménytúra

Első túrám a Gödöllői dombságban. Gödöllői dombság térképem nincs (hosszú miért), de bíztam benne, hogy e nélkül is boldogulni fogok. Mire odaértem addigra elfogytak az útvonal leírások, de térkép még épp jutott nekem. A térkép volt ahol használható volt, de több helyen is hagyott kívánnivalót maga után, vagy legalábbis a leírás jól jött volna hozzá. Két rövid félremenéssel, és néhány helyen mások bevárásával (akinek még jutott leírás, vagy volt nála GPS) azért sikerült beérni.

2009.01.21.

fényképek  2009.01.03. Buék 20 teljesítménytúra

Jó pár Kisnyuszi részt vett ezen a túrán, de nagyrészt külön-külön mentünk. Speciel én bátyámékkal hármasban mentem, de jó pár ismerőssel összefutottam (bár volt akiről csak hallottam).

fényképek  2008.12.28. Nagykovácsi - Normafa - Kisnyuszi túra

Egy rövid kirándulás Szilveszter alkalmából. Szép létszámban összegyűltünk, összesen huszonnyolcan voltunk. Jártunk egyet a természetben, jól éreztük magunkat, vetélkedtünk Sanyi által biztosított díjakért, szóval megint kiderült, milyen jó is, ha összeverődik ez a társaság.

2009.01.20.

megjegyzés Szerver elhalás (vagy leállítás) és újraélesztés miatt volt elérhetetlen december 20. óta az oldalam

fényképek  2008.12.31-2009.01.01. Szilveszteri buli Yekééknél

Átbuliztuk az éjfélt (is) Yekééknél

fényképek  2008.12.30. Smilley szülinap

Fölugrottunk Smiley-hoz meglepni őt egy tortával a többiek nevében is.

fényképek  2008.12.29-30. Yeke előszilveszteri buli

Sly és Yeke megint tartott egy szólíd bulit megelőlegezve a Szilvesztert azoknak, akik akkor máshol akarnak bulizni, és azoknak akiknek mindegy milyen alkalomból is van náluk buli :)