Újdonság
Kvíz
Pályázatok
Idézetek
1. 5. 10. 15. 20. 25. 30. 35.
Teaházak Attilla
Képek rólam Műveim a neten
Váli 8.b
Osztálytalálkozó Tanárnévsor Osztályképek Képek
Naptár

Hőtérkép

2013.12.21.

fényképek2013.12.28. Barlangtól barlangig teljesítménytúra - Kisnyuszi túra

Bár úgy volt hogy elég szűk körben veszünk részt a túrán, mégis nyolcan összejöttünk (bár csak hatan neveztünk be) és egy-egy hegynél előre rohanást / lemaradást leszámítva együtt haladtunk. Bár végig reménykedtünk, hogy lesz napsütésben részünk, ez most kimaradt és egész úton végig kísért minket a köd. Jó volt olyanokkal beszélgetni kicsit, akikkel már rég jött össze és látni még egy-két ismerős a túrás társaságból (pl ex Kisnyuszi tagot is).

Táv: 20,5 km, szint: 910 m. idő: 4:38, sebesség: 4,42 km/h

2013.12.21.

fényképek2013.12.08. Apáthy-szikla - Amfiteátrum Mikulás Kisnyuszi túra

Bár direkt kevés közlekedésűre terveztük a Mikulás túrát, mégis sajnos csak négyen jöttünk össze. Viszont találkoztunk több csapatban is szintén Mikulás sapkás túrázókkal, illetve az Árpád-kilátónál épp egy csapathoz érkezett meg maga a Mikulás is. A hármashatár-hegyről a kék jelzés helyett lefelé indultunk, hogy csatlakozzunk majd a sárga jelzéshez, bár utólag belegondolva lehet érdemes lett volna mégis a kéken menni, mert arra kevesebbszer jártam. Ismét volt kvíz nyereményekkel. A kvíz javítására a volt Boróka büfé mellett egy lakókocsiban működő Füli büfénél került sor. Mivel a második helyen döntetlen alakult ki, így a büfés besegített egy kérdéssel, ami utolsó kérdés gyanánt bele is került a listába. Sajna innen elindulva kicsit figyelmetlen voltam, így lementünk a hegyről a házakig, ahonnan visszafordulva vissza kellett másznunk a szintet rendesen. Nagyjából a tervezettnek megfelelően nem sokkal szürkület előtt értünk az Amfiteátrumhoz. Itt még beültünk egy forraltborra, ahol meg is vacsoráztunk :) Amúgy túra közben meg lettem gyanúsítva, hogy elmértem a távolságot, de a kiírthoz képest csak a kék helyetti sárga és a kék kereszten véletlen lemenetel és majdnem teljesen visszajövetel az amivel hosszabb lett a túra. Viszont a mászás következtében a szint tényleg több lett a tervezettnél, de szerencsére senki se nagyon panaszkodott :)

Táv: 15,6 km, szint: 550 m. idő: sacc 6:30

fényképek2013.12.01. 2x7 mérföldes tekergés teljesítménytúra

Párszor már voltam ezen a teljesítménytúrán, így előMikulásnak ismét be lett tervezve. Hármasban elugrottunk és túráztunk egy kellemeset. Egész szép időnk volt, volt rakás szaloncukor és a Mikulással is összefutottunk. Sajna egy kicsit negatív tapasztalat, hogy a Csókakői várat már nagyon-nagyon újítják fel, amiből korábban csak annyit tapasztaltam, hogy a tetejét szépen rendbe tették és maradt a szép kilátás, de most a teteje építkezés miatt le is volt zárva, de még az aljára be lehetett menni, viszont félő, hogy ez a szép kilátóhely is az általános várfelújításokhoz hasonlóan fizetőssé fog sajna válni. Pedig egy rom vár egy hegy tetején is számomra hangulatosabb a szép kilátással ingyen, mint egy frissiben felújított fizetős... Ráadásul a bejárati kapun meglehetősen érdekesen néz ki a nem kőből, hanem téglából rakott rész...

Táv: 22,6 km, szint: 565 m, idő: 5:28, sebesség: 4,16 km/h

fényképekKvíz: 2013.12.08. Mikulás túra '13

Ismét öszejött pár kérdés a túrára

2013.12.03.

fényképekKvíz

Volt pár túra, amihez kitaláltunk egy rövid kvízt azokkal a Kisnyuszi túraklub tagokkal, akik jelentkeztek az adott túrára.

2013.11.29.

fényképek2013.11.09. Piliscsév - Dobogókő Kisnyuszi túra

Miután a játszótéren kitomboltuk magunkat, kellemes túraidőben indultunk neki a túrának. Hosszú évek óta ez volt az első alkalom, hogy a Legény- és Leány-barlangokhoz mindenki feljött. Kicsit a barlangoknál ugyan csúszós volt, de azért nagy gondot senkinek sem okozott a terep. Nem sokkal a barlangok után elértük a felhőzetet, így onnantól abban gyalogolva folytattuk a napot. Pilis nyeregnél a csoportkép után úgy döntöttünk, hogy mivel elég sűrű a felhőzet/köd, így semmi értelme a kilátás felé elkerülni, így mentünk egyenesen Dobogókő felé. A Tirring-körúton még tettünk egy rövid kerülőt, ami alatt nekiállt szemerkélni az eső. A túrát a turistaházban fejeztük be, ahonnan kifelé már esőben mentünk a buszhoz. A turistaházban finom volt a kaja és a forraltbor is, a társaságnak is egész jó hangulata volt a túrán, így jó volt ezt az útvonalat idén is meglátogatni.

Táv: 15 km, szint: 770 m

fényképek2013.11.01. Monoton Félmaraton teljesítménytúra

Másfél év után ez volt az első teljesítménytúrám. Nagyon hiányzott már. Korábbiakhoz képest kicsit átvariálták az útvonalat, amitől jóval szintesebb lett, de ez nem tudott visszatartani minket és csak megtettünk hét kört. Kellemesen elfáradtunk a végére.

Táv: 23,1 km, szint: 1085 m, idő: 4:42, sebesség: 4,91 km/h

fényképek2013.10.26. Szolnok

Kicsit sétáltunk éjszaka Szolnokon.

2013.10.23.

fényképek22013.10.19. Nagymaros - Zebegény gesztenyeszedő Kisnyuszi túra

Bár előző évhez hasonlóan alig találtunk már gesztenyét (lehet érdemesebb lett volna egy héttel hamarabb befutni), de azért jó volt kicsit sétálni. Túra felénél értük el a 21 fős létszámot és ennek köszönhetően most nem is volt olyan nehéz együtt maradnia a társaságnak. A gesztenye mennyiségét leszámítva még mindig szép az útvonal, szép kilátásokkal a Dunára.

Táv: 10 km, szint: 560 m

fényképek2013.10.12. Csülök faszénen Yeke buli

Olyan snassz lett volna valami konkrét apropó nélkül összefutni a társaságnak, így a házigazdáék vettek pár csülköt és alájuk lett gyújtva. Gyorsan fogyott :)

fényképek2013.10.12. Csillag-hegy - Egri-vár Kisnyuszi túra

Sétáltunk egy kellemeset a gyönyörű őszi színekben pompázó erdőben. Egy helyen olt kicsit szeles időnk, de napsütéses időben jó volt kimozdulni a természetbe.Építgettünk kőtornyokat, másztunk várat, heverésztünk mohapárnákon, csak a melegben kicsit hamar megcsappant a vízkészletünk, de nem gondoltuk, hogy ennyire ősszel is ilyen melegünk lesz majd.

Táv: 14 km, szint: 660 m

fényképek2013.10.05. Törökbálint - Anna-hegy kirándulás

A tervezett program nem jött össze, így ha már egyszer kellemes idő volt, akkor elmentünk helyben kicsit sétálni. Felmentünk az Anna-hegyre, körbenéztünk a kilátóból. Bóklásztunk egy keveset még az erdőben, aztán végre számomra első alkalommal sikerült odatalálnunk a Kálváriához is. Sokat nem mentünk, de kellemeset sétáltunk és jól éreztük magunkat.

fényképek2013.09.22. Zebegény - Törökmező Kisnyuszi túra

Nem sokkal tíz után kilencen kerekedtünk fel Zebegényről, hogy a kellemes időjárásban sétáljunk egyet. Messzire nem jutottunk, mert már a falu szélén meg kellett állni a a rétes-háznál. Tovább haladva gyűjtöttünk pár őzláb gombát, fotózgattunk őszi kikericseket, volt aki likőralapanyagot is gyűjtött. Kicsit tempóban szétszakadozott a csoport, de végül mind odaértünk Törökmezőre, ahol még ketten vártak ránk, kik Nagymarosról indultak és egy másik úton körben oda is tértek vissza. Törökmezőn ettünk, söröztünk, csoportképeztünk és a társaság sietősebb fele elindult Nagymarosra. Négyen hátramaradva még elvoltunk egy ideig, aztán mi is felkerekedtünk, és egy rövid úton leérkeztünk Zebegénybe :) Így a társaságban öten Zebegényből Nagymarosra mentek, ketten Nagymarosról Nagymarosra, négyen Zebegényből Zebegénybe. Zebegényben még bementünk a cukrászdába és az öt óra utáni vonattal mentünk vissza, aztán a Nyugati mellett még beültünk egy sörre beszélgetni és csak utána tudtunk egymástól elszakadni.

Táv: 12 km, szint: 400 m

2013.09.17.

fényképek2013.09.14. Balatonalmádi + Római-fürdő

Idén már én is csatlakoztam a társasághoz a Balatonalmádiban töltött hétvégére. Szombaton mire leértünk elállt az eső (bár az ország többi részén még esett), de vasárnap már napsütésünk is volt. Bográcsoztunk és beszélgettünk, kellemes relax hétvége jött össze.

fényképek2013.09.02-06. München tréning

Idén is egy hét trainingre kimentünk Münchenbe és ismét Attilával mentünk együtt. Ennek következtében hétfőn este elmentünk egy Tai Chi edzésre, kedden csak szolidan pihiztünk, szerdán a főnökeinkkel vacsoráztunk, csütörtökön ismét vacsoráztunk egyet a szomszéd Hotel éttermében egy séta után. A szálláshely már sajnos elég hideg volt és fűtés még nem volt, de egyébként jól teltek a napok és még az oktatásnak is volt értelme, így tényleg megérte kiutazni.

fényképek2013.08.18. Yeke legénybúcsú 2.0

Második körben is el kellett a "legény"séget búcsúztatni. Kellemes este volt, bár a vége kicsit homályba fulladt, viszont egy hónap után már nagyjából tudom például a jobb csuklómat használni :)

2013.08.11.

fényképek2013.07.29-08.08. Bélapátfalva, Szilvásvárad, Sirok nyralás

07.29-08.03. Bélapátfalva, Bélkő panzió
08.03-04. Bélapátfalva, Gyári-tó mellett sátrazás
08.04-07. Szilvásvárad. Luxus Tanya vendégház
08.07-08. Sirok, Vár-Camping sátrazás
Hétfőn még dolgoztam, de utána este lementünk még Bélapátfalvára. A szállás egyetlen hibája, hogy a főútra nézett, ahol hajnali fél7 körültől száguldoztak a teherautók, de egyébként egy nagyon hangulatos, barátságos panzió.
Keddre kisebb túrát terveztünk, de hajnalban esett az eső, ami mondjuk már reggelire elállt, de ettől kicsit lustábbak lettünk és inkább csak pihengettünk és csak este mentünk el az apátsághoz és utána vacsorázni a tó mellé.
A szerdai napot Egerre szántuk, kicsit mászkáltunk a városban szép napsütéses időben és este elmentünk Tai Chi edzésre és utána pizzáztunk egy nagyon jót.
Csütörtökre beiktattunk végre egy kirándulást. Szarvaskőre busszal elmentünk és onnan vissza felmentünk a várhoz. Útba ejtettük a kápolnát, felmentünk a Bél-kő tetejére, és a Katonasíroktól lementünk a tóhoz vacsorázni.
Péntekre megint pihenést terveztünk, így a délutánt nyársalással töltöttük.
Szombaton átköltöztünk a tó partjára sátorba és végre alkalmat kerítettünk egy Tai Chi sorozat lefotózására, amit már régóta terveztem.
Vasárnap átköltöztünk Szilvásváradra. A szállás meglehetősen új, a kertjében a kocsinak semmi árnyék sem volt, viszont a házban kifejezetten erősen hűvös volt a kinti hőség ellenére.
Hétfőn kicsi sétálgatás (Kör-templom) után este ismét bementünk Egerbe egy Tai Chi edzésre és ismét pizzázni.
Kedden felsétáltunk a Szalajka-völgyben a forrásig utána erdei vasúttal lejöttünk. Este kihasználtuk a szállás nyújtotta privát 2,5 órás wellness lehetőséget. A jacuzzi és az infra szauna is nagyon jó volt, a sószoba annyira nem volt érezhető hatású, így inkább azt hagytuk is.
Szerdán átköltöztünk Sirokra, ahol a kempingben csak mi voltunk. A recepciós 5 körül lelépett, mi akkor mentünk fel a várba, így utána egész este magunk voltunk. Kis tábortüzezés után a szabadban még filmeztünk egyet.
Csütörtökön a Verpeléti cukrászda és az Aldebrői feltemplom, vagy Feldebrői altemplom (nem tudom sosem melyik) megnézése után hazajöttünk.
Éttermek: kedden, csütörtökön, szombaton Bélapátfalván a tó parton a Szomjas Csuka étterem - nagyon finom ételekkel, kellemes árakkal még mindig. Szerdán Egerben Bajor söröző és étterem - nem volt rossz. Szerdán, hétfőn Egerben Peppino pizzéria és étterem - főleg első alkalommal nagyon finom volt, de még másodszorra is teljesen vállalható volt, kellemes árakkal. Vasárnap, kedden Szilvásváradon Fenyő étterem - régtől ismerem és eddig még nem csalódtam benne. Hétfőn Szilvásváradon Szalajka étterem - kicsit drága, de nagyon minőségi, finom ételekkel. Csütörtökön Domony-völgyben Halászcsárda - kellemes ételek kellemes áron.
Jó volt végre békésen nyaralni, úgy hogy sehova sem kellett rohanni, minden időnket mi oszthattuk be. Jó volt látni az Egri társaságot és részt venni az edzéseken. Jó volt kiszakadni a hétköznapokból és élvezni, hogy csak mi számítunk, volt privát wellnessünk, és privát kempingünk is.

2013.07.26.

fényképek2013.07.19-20. Györköny Funky fesztivál

Harmadik alkalommal sem hagyhattam ki, és évről évre egyre többen vagyunk. Mármint mi a társaságból, mert amúgy tavaly összesen sokkal nagyobb tömeg volt, de mi azért elég jól elvoltunk idén is. Kicsit relaxálósra sikeredett, de ennyi pihenés már igazán kapóra jött.

fényképek2013.07.13. Budai arborétum

Már jó ideje tervezgettünk ide egy sétát, és most volt egy szűk délutánunk, amikor el is tudtunk nézni egy gyors fotózgatásra. Lett volna még mit látni és még a felső kertbe el se jutottunk.

fényképek2013.07.06-07. Szolnok

Előző évhez hasonlóan idén is elugrottunk egy hétvégére és idén is kellemesen sikeredett.

fényképek2013.06.25-30. Brno - 26-30. Tai Chi edzőtábor

Első öt napos edzőtáborom. Felejthetetlen élmény volt. Egy nappal korábban lementünk és városnéztünk. A táborban nagyon jó volt a hangulat, volt bankett, volt téren bemutató, ahol zászlót tartottam és nagyon sok jó dolog elhangzott, illetve volt időnk tanulgatni a mozdulatokat.

fényképek2013.06.15. III. Budavári sörfesztivál

Harmadik alkalommal sem hagyhattuk ki. Idén is kellemes volt, bár meglepő módon kisebb, mint tavaly.

2013.06.17.

fényképekGyadai-rét 2013 fotópályázat beérkezett fotói

Tizenhatan vettünk részt a fotós túrán, bár nem mindenkinél volt gép. A végén hat helyről érkeztek képek a kitalált 10 témára. Jó nézelődést hozzájuk :)

fényképek2013.05.26. Gyadai-réti tanösvény - Kisnyuszi fotós túra

Páran már korábban is emlegették, hogy a 2008-as fotós túrát meg kellene ismételni, és idén végre találtam rá alkalmasnak tűnő időpontot is. Időjárásból szintén sikerült agész hangulatosat összehozni, egy pici szemerkélés volt vagy 3-4 percre, ami alatt tágas és levegős fedett helyen voltunk (ahol a csoportkép készült). Az előző alkalom óta több dolog változott, akkor még csak tervben volt a függőhíd és az elején sem volt tó körül kicsi tanösvény (bár én a tóra sem igazán emlékszem...). Mindenesetre a résztvevők kaptak ismét 10 témát, amire lehetett fotókat készíteni, de a környék és társaság biztosított amúgy is elég ihletet ahhoz, hogy lehessen fotózgatni.

Táv: 6 km, szint: 50 m

2013.05.29.

fényképek2013.05.25. Pilisszentkereszt - túravezetői vizsga őrködés

Többen nem értek rá, így idén ismét szólt Sanyi, hogy kellene kis segítség a túravezető tanfolyam vizsgáján. A vizsga Pilisszentkeresztről indult és oda is tért vissza, így nem messze onnan volt a második pont a mienk. Az első pontnál Pirónak kellett őrködnie, így vele indultunk el, de kb. egy órába telt megtalálni az ő pontját, mert valahogy nagyon másfelé kerestük. Onnan a mi pontunkhoz már pillanatok alatt eljutottunk, és bár volt pár dolog, amit terveztünk időtöltés gyanánt, mégis csak az elterülés jött össze, de abban rendesen elfáradtunk :)

fényképek2013.05.12. Tar - Tar Kisnyuszi túra

Ismét jártunk a Mátrában és ismét egy kevésbé megszokott útvonalon.

Táv: 20,5 km, szint: 500 m

fényképek2013.04.13. Yeke-buli

Tibor napi buli.

2013.05.28.

fényképek2013.04.07. Budaörs - Budaörs kirándulás

Tettünk egy kört leány kökörcsint fotózni, de találtunk hegyi kökörcsint is és persze héricset.

fényképek2013.03.24. Biatorbágy - Biatorbágy kirándullás

Tettünk egy kört a Bia 25 elején megnézni a zöld lóhunyorokat.

2013.05.27.

fényképek2013.02.09. Piró Kisnyuszi előszülinap

Csak túra utánra értünk oda.

fényképek2013.01.20. Dobogó-kő - Csobánka Kisnyuszi túra

Volt sok hó, némi csúszkálás, 26 résztvevő és jó hangulat.

Táv: 13 km, szint: 94 m

2013.05.22.

fényképek  Idézetek 36. oldala

fényképek  Idézetek 35. oldala

megjegyzés  Időjárás doboz

Érdemi újdonság sajnos már rég került az oldalra, amiről nem én tehetek, hanem a lustaságom. Azért, hogy úgy látszódjon, mintha csinálnék valamit, az Időkép előrejelzős kis dobozkáját beraktam a menü alá, hátha valakit érdekel.

2013.01.06.

fényképek2013.01.06. Pilisvörösvár - Szépjuhászné Kisnyuszi túra

Tizenketten vágtunk neki a távnak, ami létszám a túra felénél bővült eggyel és a végén még ketten vártak ránk. Bár hűvös időre számítottunk, de szerencsére ez nem nagyon volt, sőt mivel elég erőteljes tempót mentünk, így időnként kifejezetten ki is melegedtünk. A fél távnál nagy viszontagságok árán talált kocsma azért jól jött, mert megállni és enni azért kicsit hűvös lett volna. Sajnos napsütés nem jutott egész napra semennyi, így fotózással kicsit azért kellett küzdeni. A túra végén jöhetett a megérdemelt pezsgőzés. Itt kezdett el havazni is és szél is megjelent, így elkezdtünk fagyoskodni, így már a csoportkép is kicsit kevésbé lelkes hozzáállással állt össze, és utána is rohant a társaság tova. Mondjuk mi még heten a Moszkva téren beültünk enni-inni, így bár a túrát fél9-től a pezsgőzés végén fél3ig letudtuk, de hazaindulni csak fél6 után sikerült, miután még levadásztunk egy a túrán nem résztvevő gyanútlan Kisnyuszit. Aztán picit sikerült buszon is bealudni, így kicsit megismertük a buszútvonalakat, de azért előbb-utóbb sikerült hazaérni. Mindenesetre azért már várom az egy szál pólóban kellemesnek érződő túrahőmérsékletet...

Táv: 19 km, szint: 500 m

2013.01.01.

fényképek2012.12.31. Szilveszteri buli Yekénél

Ismét egy szilveszterezés a lassan megszokott helyen :)

2013.12.22.

fényképek2012.12.21. ITSH évzáró buli

A céges karácsonyon megint volt kellemes vacsora, ingyen bor, és végre jó minőségű koncert is: Vad Fruttik :) Méltó befejezése az évnek :)

2013.12.15.

fényképek2012.12.09. Normafa - Budaörs Mikulás Kisnyuszi túra

Páran azért csak összegyűltünk eme fagyos napon is. Mindenkinek került Mikulássapka, így egész egységes kinézettel indultunk a napnak és túrának neki, amit a szembejövők sorra díjaztak is. Normafán forraltboroztunk egyet, de mivel a hideg mellett nagy szél volt, így majdnem kockára fagytunk és már fontolgatásra került, hogy a következő busszal akár le is mehetnénk. Szerencsére azért csak erőt vettünk magunkon és miután elköszöntünk Sanyiéktól neki is vágtunk az erdőnek. A fák közt már a szél békén hagyott minket, így olyan is volt a túrán, amikor csak kicsit fáztunk. Mindeközben a lelkes nyuszik bőszen töltögették a kvízt, és bár egyéni feladatnak lett szánva, de erőteljes csoportosulások és összedolgozások lettek belőle, aminek következtében volt feladat, amire valaki rávezette a többieket, de akadtak, ahol a jó válaszról sikerült egyeseket lebeszélni. Mikor találtunk a túra vége felé egy naposabb, szélcsendes fenyves melletti helyet, akkor jött a javítás. A 15 kérdésből (melyhez többet az időben a túrára regisztrált tagok küldtek) végül legtöbb helyes választ Bogyó szerezte, így a díja egy kirakós lett. Következő helyezést Éva érte el, így ő egy plüssnyuszit kapott. A következő négy helyezett Piró, KisBálint, Bálint és Zsolt lettek, így ők nagy mikuláscsokit kaptak, Ferkó és Zoli kis mikuláscsokiból kaptak még egyet. A lényegét szerintem elérte a kvíz, mert egy-két elvadult kérdés(em)től eltekintve azért voltak olyanok, amik új infókat tartalmaztak a többieknek, így pár érdekes kiegészítő információval gazdagabban indulhattak haza a túrán résztvevők. Azt hiszem sikerült kicsit ezzel a kvízzel színesíteni a túrázást, úgy ahogy korábban Sanyi és ZsebEszti már kétszer megtette nekünk, így érdemes szerintem ilyesmikben is aktívan gondolkodni. És speciel nekem nem a nyeremény az, ami ilyesmiben számít, hanem a másfajta elfoglaltsággal bővített túra és a társaság, amikor kiértékeljük és átbeszéljük melyik kérdésre miért is nem tudtuk a jó választ.